torsdag 19. mars 2009

Sjølvdaude fiskebrikettar frå Åmyrskysten

Ufisk er ukultur. Kulturlaget skulle daske til med litt sunnkost og trendy omega3-infisert sjømat, og med stor brennhug og matlyst stod me klare med kokekar og kokkehatt. (Lygn). I Rema 1000 var fylgjande å finne:

-2 glasflakongar Grans Tropo
-Ymse grøntfôr 
-Eit halvt dusin jordeple
-Ein kartong ferskbrikettert Åmyrisei av det dvaske slaget.

Ein lyt koka jordepla med omsut og varsemd. Grøntfôret derimot er langt meir hardbale, og kan med fordel handsamast omsynslaust. Åmyriseien valde me å steikje i steikjepånna, men resultatet vert truleg like trasig uansett varmehandsamingsteknikk. For Åmyrsfolket er dette eit kulinarisk etargilde, i det minste eit levebrød, men for oss i kultureliten held ikkje dette mål.

Litt bakgrunnsinfo:
Åmyrsfolket kom innvandrande frå Sarsborg tidleg på 1770-talet. Med sine ufyselege skikkar og primitive lågkultur skaffa dei seg fort eit fortent renomé som slappfiskar, men dette tok brått slutt i 1939 då Gerhardsen under ein rotur på Totak ein stille sumarsundag mista to levande raksei over bord. Seipopulasjonen auka i eit rasande tempo grunna det særeigne slammiljøet langs Åmyrskysten. Åmyrsfolket tok raskt i bruk den gamle metoden dynamittfiske. Fangsten gjekk rett tennbrikettpressa i støypejarn som dei drog med seg frå Sarpsborg i si tid. No til dags kan du sjå Åmyrsfolket stampe, sveive og skvise ut nye brikettar på løypande band. Olja som blir til overs går direkte til "biodrivstoffproduksjon". Nok om det. 

Vil du lesa meir gå til: http://forbruker.leroy.no/Default.aspx?pageid=1018

Terningkast: (toalettnedspyling) 1-

Ta deg heller ei lefse eller ein Pøddenfisk. Fiskebrikettar er ikkje menneskjemat. Katastrofalt og sjukdomsfremjande. All time low for Kulturlaget Jagland i kulturkommunen Vinje/Lier.

Forbrukartips: Bruk ein god slant pengar når du kauper fisk. Ahaja, no lyt me ta kvelden og drøyme om betre middagskultur i framtida. Adjøss.   

     

 

Jagland sin makalause grønsaksgraut

Då var det atter ei gong tid for middagsmat. Og middag er kultur. Jaudåsø. Kreativitet er naudsynt for å skape kultur av høg klasse. Idag skorta det ikkje på kreativitet hjå dei unge, sterke og ulikeleg emnerike kulturlagskarane. På tapeten i dag stend kjøtgraut med mang ein vri. Sjå berre her:

-Ein basis kjøtsuppestrunt
-Ei mengd vatn åtsvarande 9/4 gløyp
-Ei gulrot i lengd 13 cm
-Ein emballasje kjuklingnudlar m/krydder
-Ein svensk tatersquash frå Bitdal (obs.: frampeik)
-11 kjøtbollar av storvilt
-Ei stakkarskleg tomat
-Middels humør

Putr over veik varme, og kjenn den hatske lukta av uderva mat.

Medan grauten godgjer seg, kan du nytte tida til å spandere ei fundering over taterpakket i Bitdal eller den usmaklege squashen deira. Du kan, men du må ei.

Terningkast: (bruremarsj) 5+

Grunning: Frisk som fy, fargerik som få. Fy fela, dette var krutt, farr! Berre blaute nudlar hidra full pått. Du store kinesar! Nok om det. God på smak og anna. 


Postskriptum:: Like god etter ei veke i kjøleskåpet sin omsut. 




torsdag 12. februar 2009

Pånnekaker på Jaglandvis

Då var det atter ei gong tid for kulturlagskveld i Lier. Du verda, du verda!
På bordet i dag stod ein stykk pånnekakepulvermiks, og etter litt god gamaldags kokekultur stod kveldsmaten flat, fin og ferdig. NAM, NAM!

Piffen stod syltetyet og rjomen for. Einskilde var også spenstige nok til å ta farinen i bruk, og trivdes framifrå med det. Appropos farin; dyrka i Bitdal, ei fjellbygd ved foten av Hardangervidda, i ufyslege tider. Dette landbruksproduktet, som veks blant smått buskas og varmar båe skrått og skinn, har lenge vorte nytta "biodrivstoffproduksjon". Nok om det.

Slik kokar du pånnekaker:

- Ei eining pånnekakepulvermiks

- Ein skvett vatn

- Mykje smer - godt for hjartet, men sjela lyt me vera varsame med. Ho kan verte vonbroten om smeret er for mjukt.

- Farin, helst henta frå gruvene i Bitdal av Førnesbronen og venene hans.

- Rjome frå Rjukan

- Syltety frå kjellaren åt Tarjei Vesaas, evt. Rema 1000.

Bland, steik, et - det er inkje rakettvitskap veit du gut, berre prøv, du får det truleg til, farr!





Terningkast: (trommekvervel) 5-

Grunning: Litt "flat" smak, men elles slett ikkje klent. Mangla litt på den kulturelle bolken for å nå heilt til toppars. I kulturkommunen Vinje set me radt ulikleg høge krav til kulturell kvalitet og historikk. Flat som ei pånnekake lyt me seia, korkje fugl eller fisk. Men for all del.


torsdag 8. januar 2009

Biff a la Jagland

Torsdag 30. 10. 08

Dette var den fyrste middagen som vart dokumentert i historia åt Kulturlaget Jagland. Biff i raud saus med jordeple og brokkoli, men ikkje gulrøter. Ikkje eit vondt ord om gulrøter, men det får vere grenser for sunnleiksfokus.

Sausen var eit kapittel for seg. Båe god og klen på ei gong, med haugar av smer. Sausen fekk namnet Jaglandsausen til ære for den store sonen åt Lier og venen hans Bongo frå Kongo.

Kvissleis laga denne utgjorte Jaglandsausen;

  • Ein stor klomp kvitseidsmer
  • Ein lagleg klatt rjome
  • Ein dært salt og pipar
  • Eit plastspann woksaus (korkje i pose eller sekk) 

Bland i hop og steik i bifffeitt. NAM, NAM. 

Terningkast (trommekvervel): 4+

Grunning: Maten var god, men ikkje så god. Jaglandsausen ytte sin sjarm og åkeie smak, og sette sin piff på den prima biff. Nok om det, men elles bra.